Blogi

autoteippi arvonta

Verkkokauppa on avattu – Facebook arvonta

Verkkokauppaa on työstetty kesän ajan ja toisinaan painettu pitkääkin päivää. Nyt kauppa on kuitenkin valmis avattavaksi. Kokonaan valmistahan siitä ei koskaan tule, kuten ei yleensä tule projektiautoistakaan. Eikä se ole tarkoituskaan, sillä luova ihminen keksii yleensä aina paranneltavaa.

Tarjoamme asiakkaillemme tällä hetkellä OptiCont-yliteippauskalvoja, jotka ovat ominaisuuksiensa ansiosta helppoja asentaa. Kaikista myymistämme teipeistä löytyy ilmakanavointi ja uudelleen asemoitava liimapinta, jonka lisäksi ne tietenkin venyvät myös hyvin. Lisäksi tarjoamme paljon erilaisia asennustarvikkeita ja hoitoaineita teipeille. Haluamme kasvattaa valikoimaamme jatkossa, joten uusia tuotteita on luvassa melko pian.

Facebook arvonta

Facebook-sivuillammekaan ei voi koskaan olla tarpeeksi tykkääjiä, joten päätimme järjestää arvonnan. Arvontaan voit osallistua tykkäämällä Facebook-sivuistamme, ja se suoritetaan kun tuhannen (1000) tykkääjän raja ylittyy.

Palkintona on vapaa valintainen täysi autoteippirulla verkkokaupastamme, Protech-vaha teipille, sekä asennustarvikkeita.

Osallistumaan pääsee ja tarkemmat tiedot löydät Facebookista.

Mukavaa loppukesää/syksyn alkua!

Toivottaa,

Miska Selin / Yrittäjä.

taksin mainosteippaus

Yliteippauksen historia – Mistä kaikki alkoi?

Autoissa on ollut aina mainontaa, sillä autovalmistajat ovat aina lisänneet niihin omat logonsa. Jo 1800-luvulla hevoskärryihin saatettiin maalata kauppiaan mainos.

Vuonna 1900 Hershey’s suklaabrändin perustaja päätti maalauttaa autoonsa bränditekstin. Tämän katsotaan olleen ensimmäisiä varsinaisia autoon kiinnitettyjä mainoksia, jotka eivät olleet autovalmistajien.

Polyvinyylikloridi, eli PVC oli keksitty 1800-luvulla kahteen kertaan – molemmilla kerroilla vahingossa. Vuonna 1926 Waldo Semon keksi miten PVC saataisiin entistä muokattavammaksi ja taipuisammaksi lisäaineiden avulla. Tätä uutta vinyyliä pystyi venyttämään, mutta se pysyi myös ongelmitta paikoillaankin. Muovimaisen materiaalin pystyi myös värjäämään minkä väriseksi tahansa, ja niimpä sitä alettiin pian käyttää merkintäteippauksissa.

Aluksi vain suurilla toimijoilla, kuten Yhdysvaltojen ilmavoimilla oli varaa teipata kalustonsa vinyylikalvoilla. Hiljalleen tekniikat alkoivat kehittyä ja materiaalin hinta laskea. Teippauksia hankkivat paljon suuret yritykset, mutta pienemmät toimijat suosivat yhä maalauksia.

Vuonna 1993 Iso-Britanniassa yliteipattiin ensimmäisen kerran kokonainen auto. Samana vuonna KPMF -vinyylikalvoyhtiön saksalainen jakelija oli pyytänyt yhtiöltä vinyylikalvoa, jolla voitaisiin yliteipata kokonainen auto. Saksan hallitus oli nimittäin päättänyt, että kaikista takseista on tehtävä beigen värisiä. Taksien omistajat eivät halunneet maalauttaa autojaan, koska niiden jälleenmyyntiarvo laski huomattavasti ja maalaaminen oli kallista. Niimpä yliteippauskalvo kehitettiin ja mustat taksit muuttuivat beigeiksi.

Kun kolme vuotta myöhemmin ensimmäiset kalvot irrotettiin eläköityvistä takseista, todettiin että taksien mustat maalipinnat olivat säilyneet ehjinä ja käytännössä alkuperäistä vastaavina. Vuonna 1993 myös Pepsi oli käyttänyt auto teippauksia ja teipannut bussin mainostaaksen uutta Crystal Pepsi -juomaansa.

Hiljalleen myös pienemmätkin yritykset ja mainostajat olivat huomanneet, että vinyylikalvoilla tehdyt mainosteippaukset alkoivat olemaan kannattavampia hankintoja kuin maalatut mainokset.

2000-luvun alussa uusi teknologia ja tietokoneet mahdollistivat entistä näyttävämpien, parempien ja kehittyneempien tulostusmenetelmien ja -kalvojen käyttämisen. Se myös mahdollisti sen, että uudet yritykset saattoivat ostaa itselleen tulostimia, joilla suurille vinyylinpaloille voitiin tulostaa erittäin tarkkaa grafiikkaa.

Hiljalleen myös ajoneuvojen yliteippaus alkoi saamaan suosiota kansan keskuudessa, ja ihmiset alkoivat teippaamaan tavallisia sedaneitaan. Nykypäivänä lähes kaikki autojen mainokset tehdään teippaamalla ja auton yliteippaus on tavalliselle ihmiselle vaihtoehto siinä missä maalaaminenkin – ja vieläpä huomattavasti halvempi sellainen.